Játék a tanulás

Minden, de minden a dolgok megértése érdekében történik legyen az gyakorlat, játék vagy akár előadás. Eddigi gyakorlatomat összegezve egyfajta spirális ismétlődés figyelhető meg a képességfejlesztő órakon.

Az egyik forma a gyakorlat. A valósággal való egyszeri vagy ismételt találkozás, közvetlen tapasztalatszerzés, amikor tudatos elhatározással, külső vagy belső késztetésre válaszolva kutatom, hogy milyen a világ, s hogy milyen az, amikor benne mozdulok, teret nyerek, fogok és érzékelem azt.

A másik forma a játék. Hangsúlyozott eleme a saját elhatározásból történő részvétel és persze az öröm és az ismétlés. A gyakorlat és a játék sűrűn keresztezik egymás útját, ahogy ezt naponta tapasztaljuk a mindennapok játékai során.
“A Játék másik öröme a saját elhatározásból ered, vagyis abból, hogy mindenki saját kedve szerint vesz részt benne. Ez a szabad elhatározás az előnyös tulajdonságok csúcspontja, örül neki az ember, s mindenhol jelentős dolgokban, játékokban érvényre juttatja. Érthető, hogy sehol sem játszanak kényszerrel, mivel ha a játékot kényszerítjük, nem származik belőle öröm, csak szenvedés, mint ahogyan más téren is, ha az ember akarata ellenére cselekszik. ” Comenius

A testmozgás és a tanulás egymást kiegészítő módon hatnak: az első új őssejteket hoz létre, a második pedig megnöveli az élettartamukat tudjuk meg 1995-ben végzett kutatásokból hála Gage és munkatársainak. Milyen jó, hogy ma már ismert a módszer, miszerint lehet játékosan tanulni, méghozzá az Agytornával! A könnyed, játékos mozdulatok megőrizték a játékra vonatkozó öröm jelenlétét, ugyanakkor olyan képességfejlesztő mozdulatokkal vonja be a tanulást segítő mozgásba a gyerekeket, hogy öröm nézni!

Gyertek, próbáljátok ki!

Kategória: Agytorna | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*