Hogyan érdemes tanítani?

Hasonló a helyzet, mint amikor járni tanult a gyermek: a siettetés, erőltetés, iskolás értelemben vett tanítás mind ortopédiailag, mind az egyensúly érzékelést illetően, mind pszichikusan káros. A gyors menet miatt mozgásában előfordulhat kiegyensúlyozatlan járás, elbizonytalanodás nem várt akadály esetén, stb.

Az utánzásban a gyerek nemcsak a test mozgását és ügyességét utánozza, hanem – mivel a test és a lélek kisgyerekkorban még nagyon szoros összefüggésben áll – lelki folyamatokat is. A gyerek például az öregkor érzelmeiről is tapasztalhat valamit, ha egy öreg ember járását, mozgását, fejtartását utánozza. A felnőtt számára döbbenetes mélységben tudja beleélni magát a másik ember helyzetébe, mivoltába, lényébe.

A Brain Gym – Agytorna foglalkozások idején a gyermek természetes kíváncsiságára appellálunk,arra a képességére hogy képes az utánzás során beleélni magát egy-egy szerepbe, annak minden érzését, mozdulatát mélyen, a sejt szintű memóriába rögzítve elraktározni. Ezek a mélyebb szinten történő megélések segítenek az adott anyag visszahívásában akár stresszhelyzetben is.

Az ismétlés kiemelt fontosságú minden alkalommal. A keretrendszer, mely biztosítja számukra azt, hogy az óra legelején és legvégén ugyanazzal a motívummal, mozgással találkoznak egyben a garancia arra, hogy e kettő között zavartalanul szívják magukba az információt, a mozdulatokat. Biztonságos térben, játékos elemek által sokszor egy-egy korosztályuknak megfelelő mesehős bőrébe bújva járjuk be a terepet, magunkhoz véve a szükséges tudásanyagot, legyőzve saját félelmünket, egyénileg és csoport szintjén is megmérettetve. Az órát minden nyújtó gyakorlatokkal zárjuk, amikor sor kerül a napi fejtörőre is. Egyéni sikerek, csapatmunka, erőszakmentes kommunikáció az alappillérei a munkánknak.

Csatlakozz hozzánk!

Kategória: GyermekLanc | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*