Az élet, mint olyan - Kineziológia - Varga Vivien Lilla - Page 2 of 12 -

Foglalj időpontot +36 30 480-3997

Kövess

Áramlás a víz erejével

Az elemek közül az évkörnek megfelelően a vízzel foglalkozunk.

A víz lágysága, tisztasága, mindent körülölelő nyugalma megnyugtat. Eggyé teszi a szétvélasztottat, egybemossa a kettőt és ha kell megtisztít, átmos minden gondolatot, érzelmet testedből. Arra az időre emlékeztet, amikor minden Egy volt. Anya pocakjában, nyugalomban. Amikor nem volt TE és nem volt ÉN, hanem MI voltunk. A csepp a tengerben. Apró részlete csupán az egésznek. Az eggyé válás csodáját élheted át, amikor átengeded Magad a víz megtartó erejének és pihensz benne, lebegsz a tetején. Úszol az áramlattal, könnyedén. Hiszen tested is pille könnyű, az elemek egyike visz és hordoz hátán. Ha megengeded.

Konyhánkban:
A víz elem, a vizes közeg minden alapanyagot egyesít. A keleti hagyományok úgy tartják, hogy a vízben összefőzött alkotórészek energiája eggyé válik, könnyen emészthetővé válik ezáltal, de közben megőrzi a növények, zöldségek friss erejét, indentitását. A levesek, levek a gyógyító konyha részei!

Szervezetünkben:
Testünk 60% víz, amely a minden szinten kihat életünkre. Hidratálja bőrünk, javítja az emésztést, a tisztulási folyamatok elengedhetetlen alkotóeleme. A víz biztosítja a vérkeringést, mindezek mellett befolyásolja a vér összetételét, vérnyomást. Szerkezetéből adódóan képes az információ és tápanyagok szállítására, illetve áramlásának köszönhetően a méreganyagokat is hatékonyan üríti ki a szervezetünkből.

Kineziológiában:
A TEK Kineziológia tanácsadás előtt és közben is érdemes a fokozott vízivás. Miért?
Az izmok 75%-a víz és mivel az izomtesztelést használjuk mint direkt információ-szerzési eszközt, így fontos hogy az izom megfelelő mennyiségű vizet tartalmazzon. Mindezek mellett a víz segít a tisztulási folyamatokat, serkenti az agy működését, így elengedhetetlen a tanácsadás alkalmával is.
A TEK tanácsadás esetében előtesztekkel bizonyosodunk meg arról, hogy a test minden szinten készen áll az érzelmi stresszoldási folyamatokra.

Jelentkezz be tanácsadásra az új weboldalon!

Kategória: Epigenetika | Szóljon hozzá most!

Női egész-ség

Korunk legaktuálisabb női betegségei mind a női szerveket érinti. A nő gyógyulása mindig belső erőből, szívének vágyából fakadó munka. Minden külső terápiás, segítő eszköz csupán teret tud tartani, irányt tud mutatni, ahogy rálépsz saját nőiséged ösvényére. A segítő kérdéseivel, jelenlétével, nyugodt mosolyával ölel körbe, tudja minek van itt a helye és ideje, de a lépéseket, a felfedezéseket mind TE éled át! Te vagy az, aki méhedet átölelve elindulsz az Élet labirintusában, hogy megélve a felismeréseket, igazán elmélyülhess gyógyító asszonyként integráld a benned élő minőségeket.

Maga a betegség, fájdalom, blokk, probléma, ami a női szervek és a női lélek vonatkozásában felmerül és munkára hívja a nőt, kiválasztottá teszi és lehetőséget kínál arra, hogy megtanulja figyelmét önmagára fordítani, s engedje érzékennyé válni önmagát méhe jelzéseire és üzeneteire. Azt tapasztalom, hogy valójában a menstruáció megértéséből – és akkor itt már tényleg a női szakralitásról, mélylelkiségről beszélünk – az egész életünket érthetjük meg.

Mit kapsz a NEF tanfolyamok során?

– elméleti alapot, mely segítségedre lehet abban, hogy finomabban, mélyebben értsd a tested és érzékenyebben viszonyulj állandóan változó, ciklikus, női természetedhez.
– online leírást a női teljesség útját felölelő NEF alap illetve kezdő gyakorlatsorról
– hanganyagokat, melyek végigkísérnek a női életúton, a minőségek és archetípusokon át, Pozsgai Nikoletta előadása által
– szakrális hátteret, hogy végigkísérjen az élet szentsége a hétköznapokban is
– részévé válsz egy női közösségnek, ahol rendszeres Klub alkalmak, könyvek, nőiséget célzó tanfolyamok válhatnak segítségedre

+ A NEF oktatók mindegyike különböző módszereket képviselve egyéni kozultációk, tanácsadások során is tudnak segíteni, ha úgy érzed elakadtál.

2018-ban Budapesten, Miskolcon és Győrben is be tudsz kapcsolódni a női körök egyikébe.  Tapasztald meg, éld át milyen a női rivalizáció helyett nővériségben élni egymással.

Kategória: NEF | Szóljon hozzá most!

Nem szabad érzéseket tiltani

A legsúlyosabb hiba, ha nem ismerjük el a gyermekünk érzelmeit. Minden korosztálynak megvan a maga szókincse, hogy kifejezze fájdalmát, sérülékenységét. Felnőtt világunkban némelyik kisgyermekkori probléma pitiánernek tűnik ahhoz képest, amit mi élünk. “Ne sírj, majd elmúlik. ” biztatjuk félvállról, mintha elfelejtettük volna mennyire tud fájni. Pedig, mi magunk is ennyire érzékenyek vagyunk. Milyenek lennének a gyerekek, a fiatalok?

Tisztán emlékszem, hogy óvodás szerelmi bánatomat nem vették komolyan a szüleim.

“Mire katona leszel, elmúlik.” – hangzott a bíztatás nagyszüleimtől. Ma már felnőtt fejjel értem mire gondoltak. A baj az, hogy akkor nem értettem mikor leszek én katona, egyáltalán mit akarnak ezzel mondani. Nem vettek eléggé komolyan mert elfelejtettek belehelyezkedni a helyzetembe, nem érezték át, mi minden van bennem. Joggal lehettem volna csalódott vagy dacos, de én csak a katonákon gondolkodtam. Mit tudhatnak, amit én nem.

Ne általánosítsunk! Nem tudhatjuk, hogy mennyire megszégyenítő az, amikor az érzéseket elbagatellizálva rávetítjük a nagy egészre. “Mások is vannak ezzel így.” “Veszett már több is Mohácsnál.”

Érzéseket nem lehet és nem is szabad tiltani. Nem megoldás, ha azt mondom: ” Ne légy mérges.” Sokkal fontosabb megértenem, mi van a háttérben, mi történik a gyermekben, hol és miért érzi sértve magát, vagy akár jogait. Így közelebb kerülhetek hozzá, igazi támogató erőt képviselhetek később az életében.

Kategória: GyermekLanc | Szóljon hozzá most!

Anyaméh Gyógyítás – Menopauza idején

A nők menstruációs ciklusa nem feltétlenül egyezik meg a holdfázisokkal. Azok, akiknek már nincs menzeszük, vagy szabálytalan a havi vérzésük, még mindig ciklikusan működnek, és a holdfázisok változásának követésével kapcsolódhatnak ez egyes energiákhoz. (Egyetlen gyakorlat napi végzésével táplálhatják a négy archetípust magukban.)

A menopauza szakaszában lévő hölgyek helyzetét a lámpa metaforával lehetne a legjobban szemléltetni. Ha a négy archetípus a lámpabúrát alkotja, akkor a villanykörte/a fehér fény testesíti meg a menopauza szakaszában lévő hölgyeket. A fehér fényben mind a négy archetípus egyszerre jelenik meg és kerül felismerésre.

Ha a nők életük során nem ad(hat)tak elég figyelmet valamelyik archetípusnak (“személyiségüknek”), akkor a következő esetek fordulhatnak elő ebben az időszakban:
Azoknak a nőknek, akik korábban nem adtak elég figyelmet a bennük élő VARÁZSLÓNŐNEK, előfordulhat, hogy fiatalabb párjuk lesz ebben az életperiódusban.
Ha nem törődtek eleget a HAJADON energiáikkal, új tanulmányokba kezdhetnek.
Ha az ANYA energia nem kapott elég figyelmet (pl. üzletasszonyok esetében) korábban, karitatív tevékenységekbe kezdhetnek.
Ha a BANYA energia hiányzott az életükből, könnyen előfordulhat, hogy egy indiai kolostorba vonulnak majd vissza… 🙂

TIPPEK MENOPAUZA SZAKASZÁBAN LÉVŐ NŐKNEK – avagy mit tehetnek a hölgyeknek ebben a szakaszban?
A legjobb, ha minden archetípus/energia szerinti tevékenységet végeznek.
A holdciklusokat követve végezzék az adott holdfázis szerinti tevékenységeket.

Az előadás lényeges mondanivalója az volt, hogy a nők harmóniában is élhetnek a havi ciklusukkal. Ha elfogadják, hogy ciklikusan működnek, megismerik annak természetét, továbbá igyekeznek az egyes archetípus energiáknak (ciklus fázisoknak) megfelelő tevékenységeket végezni és örülnek minden periódus ajándékának, saját maguk és környezetük számára is sokkal boldogabb, kiegyensúlyozottabb életet teremthetnek.

A Nemzetközi Anyaméh Áldás (Worldwide Womb Blessing) mozgalmát és hazai közösségét szervező Nina Drecq (a kezdeményezés hivatalos koordinátora), a közeljövőben Magyarországon is elérhető lesz. Női köröket szervez, előadásokat tart, illetve női, férfi és páros áldásokat is végez, gyógyít.

HAMAROSAN VÁRHATÓ! Workshop-ok a 4 különböző archetípusról. További információk elérhetőek a kezdeményezés magyar nyelvű facebook oldalán: https://www.facebook.com/wombblessinghungary/events

Kategória: Női Erő Ébresztés | Szóljon hozzá most!

Agresszív a gyerek?

A legújabb kutatások alapján az agresszivitás esetében több irányból kell vizsgálódnunk. Sokan hibáztatják az erőszakos tévéműsorokat, mesefilmeket, azonban ez annál összetettebb probléma. Azt mindenesetre bizonyították, hogy a tanmesék, ahol az erőszakos cselekedetet megtorolják és végül a jó győz, pontosan annyira serkenti agresszióra a gyerekeket, mint amikor nincs következménye a tettnek. A mozdulat, a módszer és a tett az, ami megmarad a gyermekben és nem a konklúzió, az eredmény és az etikus magyarázat. Ezen erőszakos műsorok szelídebbre cserélése nyomán a gyerekek még kifinomultabb zsarolási, sértegetési módszereket állítottak fel. Hogy honnan tanulják?

Azzal, hogy a gyerekeket megfosztjuk attól, hogy lássa szüleit veszekedni és ami fontosabb kibékülni és kiegyezni, azzal olyan megoldási stratégiáktól fosztjuk meg, ami a társas érintkezés alapja. A gyerek mindenképpen érzi és tudja, hogy baj van, de ha nem látja a szülők hogyan beszélik meg, kötnek kompromisszumot, kérnek bocsánatot és beszélik meg a következő lépést, a látott vagy hallott veszekedéstől megnőtt stressz szintje úgy marad és agresszióban nyilvánulhat meg.

Azt gondoltuk, hogy az agresszivitás mindig a kortársak elutasításából vagy attól való félelemből fakad, ezért a szülők két kézzel igyekeznek óvni a gyermeküket minden fajta visszautasítástól, kudarcélménytől. Előre megtervezett heti programok, hétvégi zsúrok, játékmesterek és animátorok veszik át a szabad interakció helyét.

A foglalkozásaim alkalmával mindig hétről hétre nehezednek a gyakorlatok, egyik a másikra épül. Fontos, hogy együtt dolgozzanak, megérezzék határaikat és azokat tagítsák, bátorságot merítve az addigi sikereikből. Van szabad játék, van terük és idejük arra, hogy ők maguk fedezzék fel a világot.

Januártól újra indulunk!

Kategória: GyermekLanc | Szóljon hozzá most!

Miért fontos a mese?

A tanulási kompetenciák hiánya sokszor visszavezethetőek az élő szóban történő mesélés, képiség hiányára. A világot az érzékszerveinken át tapasztaljuk és képezzük le belső képpé, valósággá. A kisgyermek egésze egy nagy érzékszerv, nem csak szemén át, hanem érzelmein át képes a belső világát kialakítani. E világ gazdagsága lesz alapja a képzeletének, mely elengedhetetlen akkor, amikor a tanító néni a betűk világába kalauzolja a létrán felmászva elérve az A betűt és így tovább. Ahhoz, hogy a hallott hangokat, verbálisan leírt képeket képes legyen formává alakítani a keze mozgásán át, látnia kell maga előtt. El kell tudnia képzelni hogy formálódik, hogyan fog megjelenni az ő füzetében. Ha már látja, akkor egyenes út vezet oda, hogy apró mozdulatok által megalkotja képzeletének megfelelően. Azt mondják írni az tud, aki már nem azon gondolkozik hogyan görbítse, kerekítse a betűt, hanem a keze automatikusan gömbölyít, alkot, azaz direkt kapcsolatban áramlik az információ a kéz és a fej között. A folyékony, élménnyel átitatott írásig a belső képeken át jutunk, a nagy formákat bejárva és megtapasztalva a meseerdőben majd az osztályteremben is.

Mi a helyzet a tanmesékkel?

A gyermeki érzékelés kevésbé korlátolt világa a tanmesének tanításait mélyebb szintre raktározza, saját felfedezéseket téve és igazságokat levonva a meséből. Engedjük szabadon ezt a felfedezést, mely minden gyermek egyéni útja. A gondolkodást megelőzően építve és erősítve azokat az agyi pályákat, amelyek majd a saját értékrendszer felállításához szükségesek sokkal később, felnőttként tudja majd hasznositani. Ne akarjuk megmagyarázni már korlátolt, tudományos agyunkkal, hogy a mese fonalában mi miért történt. Hagyjuk ezt arra a generációra, aki utánunk következik és szemléletében teljesebb és tisztább.

Meséljünk minden nap!

Kategória: GyermekLanc | Szóljon hozzá most!

Most akarom!

Azt mondják nehéz ma gyereknek lenni..kamaszodni és felnőtté válni. Sok a lehetőség, a változó. Főleg azoknak nehéz, akiknek gyermekkorukban megmondták, hogy mit kell csinálni. Ha a szülők folyton akarnak valamit, akkor a gyerek nem akarhat. Akarhat, de az akarata, az igénye, a gondolata fabatkát sem ér. Megszokja és alkalmazkodik. Ez a gyermek azonban egyszer felnő és keresni fogja azokat a helyzeteket, munkahelyeket, ahol más akar és ő továbbra is úgy működhet, ahogy otthon. Biztonságban, otthonos melegben. Végrehajtom, amivel megbíztak, nem akarok jobbat, nem akarok többet, nem mérlegelek, vakon követem az utasítást. Ez az én szerepem.

Annál nagyobb a baj, ha ezek a fiatalok nem találják meg a szülői pótlékot. Ha nem akar hirtelen tőlük senki semmit. Leérettségiztek, kikerültek a szülői házból és először szembesülnek az akaratukkal. Megpróbálják bepótolni az elmúlt 20 évet. Mindent és most akarnak. Gyors eredményt, vaskos pénztárcát, lakást, autót, szeretőt. Örömükben, hogy kiszálltak a mókukerékből elfelejtik, hogy eddig ők érték el ezeket a célokat. Már nem akarnak végrehajtók lenni. Minél kevesebb munka által elnyert jutalom hajtja őket. Önmagukkal kerülnek összetűzésbe, mert a vágyálmokat nem érik el, elégedetlenség, frusztráció, harag lesz rajtuk úrrá. Időzített bombává válnak, amíg újra meg nem találják a biztonságos közeget, ahol megmondják nekik mit tegyenek.

Nem leszek a gyerekek számára zsarnokoskodó, megmondó ember. Igen, engedem, hogy együtt alakítsuk ki a foglalkozás menetét, hogy behozzák saját ötleteiket, hogy legyen egy hely, ahol komolyan veszik őket. Vannak szülők, akik nem értik, mert azt vallják, mi felnőttek, jobban tudjuk. Én hiszek az együttműködés erejében és hatékonyságában.

Januártól újra indulnak a foglalkozások! Alig várom!

Kategória: Agytorna | Szóljon hozzá most!

Mi a szupererőd?

Virágzik minden olyan ágazat, ami arra specializálódott, hogy elvonja a figyelmünket a jelenről, saját valóságunkról. A mozifilmek, a számítógépes játékok, a fantasy regények és szuperhősös maskarák mind egy célt szolgálnak: leválasztanak a hétköznapi valóságtól és elhitetik hogy az, amit látsz az igaz. A legtöbb sikerrel befutó könyvben és film produkcióban a jó győzedelmeskedik a rossz fölött, a kilátástalan helyzet ellenére. Nem csoda hát, ha jólesik a hétköznapi problémáinktól felszabadulva elvonulni a mesék világába.

A szupererő híján (?) elég néznünk, elképzelnünk, hogy szebbek legyenek a mindennapok. Én azonban úgy gondolom mindenkiben megvan a szupererő. A ma divatos Éhezők viadala, Harry Potter, Transformers és még sorolhatnám arra tanít bennünket, hogy létezik egy egyetemes érzés, egy erő, ami benned is benned van! Ez pedig a szeretetet. Mindemellett a szereplők szokszínűsége, jellemfejlődése megnyugtatóan hat, hogy lehetek más, lehetek jó valamiben és talán pont ez fogja megadni a szükséges keretet a történetnek, amit úgy hívunk Élet.

Nézni, ahogy a bátorság, a barátság és a szeretet győz nem véletlenül szólít meg fiatalt, időset egyaránt. Belőlünk tükröznek vissza valamit, amit régóta tudunk, hogy ott van és csak arra vár, hogy megerősítést kapjon, hogy így is lehet. Hogy vannak nagyobb értékek, szebb napok, van értelme jónak lenni és igazat szólni még akor is, ha senki nem hisz nekünk. Hitet és reményt csepegtetnek belénk a filmek és emlékeztetnek, hogy a szupererő bennünk van.

Az én célom, hogy a gyerekeinket így neveljük: bízva az ő szupererejükben, segítve őket annak kibontakoztatásában. A mesék bennünk és körülöttünk élnek. Ideje, hogy saját történeted igaz hősévé/hősnőjévé válj. Ehhez kell egy közeg, ahol a gyerek önmaga lehet, ahol teljes elfogadásra lel, ahol kipróbálhatja milyen óriásnak, törpének, sárkánynak vagy hősnek lenni. Mert ha el tudja játszani, akkor át tudja élni és akkor az az erő az övé! Ekkor nincs szükség álomvilágra, mert saját álmait valósítja meg.

Kategória: Agytorna, Mindennapok | Szóljon hozzá most!

Hogyan készülök egy órára?

A gyerekeikre gondolok. Igen, órákon át csak ülök és végiggondolom hogyan voltak jelen, milyen, amikor a huncut mosoly megjelenik a szájuk csücskében, milyen amikor izgatottan várják a választ a találós kérdésre. Látom őket, szinte itt állnak előttem és figyelem a mozgásukat, a reakcióikat, és közben visszaemlékszem magamra is. Mit mondtam, hogyan lehetett volna jobban, számukra kedvezőbben. Észreveszem ilyenkor azokat az apró jeleket is, amiket a nagy hangzavar és mozgás közben talán elsodort a figyelmemből valami más.

Vannak kedvenc játékok és azt is látom, hogy élnek meg kihívást, mi az, ami nehezebb és hol kacagnak a leghangosabban. Tudom mit szeretnék átadni, így a tapasztalásokat, képeket az új gyakorlatokkal ötvözve írom meg a foglalkozás vázlatát. Hogy mindig követem-e? Nem. Sőt legtöbbször úgy alakul, hogy a gyerekek sokkal jobb helyzeteket teremtenek a gyakorlatokhoz, mint amit én elképzeltem. Mintha tudnák,hogy ma mivel szeretnék foglalkozni. Hoznak otthonról egy autót, egy kulcsot és már kattognak is a kerekek és megvan az a játék, ahol a hozott eszköz értelmet nyer, a gyerkőc büszke magára és mégis finomodik az érzékelés, elértük a célunk. Együtt alakítjuk ki az órákat, együtt fedezzük fel a világot és együtt sírunk, együtt nevetünk.

Kapcsolódj be hozzánk!

Kategória: GyermekLanc | Szóljon hozzá most!

Híd a gyermek és a világ között

A mi kapcsolatunk speciális. Csak ilyen lehet. Magunkkal hozzuk a múltat, a tapasztalásainkat, kialakult képeinket egymásról, és mégis nyitottak vagyunk minden alkalommal teljesen újraírni, ha kell. Nincs elvárás, mert az megfertőzné a játékteret. Belép és felméri a helyzetet. Rámnéz és tudom, hogy érez mindent, ami épp bennem van.

Félreteszem a gondolataim, a megoldandó helyzeteket és csak rá figyelek. Mit mutat ma, mindabból a gazdagságból, ami benne van. Látom, hogy megért, mosollyal üdvözöl. Mintha más világból érkezett volna. Viselkedik, szorosan összefogja ujjait, zavarban van. Nem tudja még eldönteni, tényleg őszintén lehet-e önmaga. Anyára sandít a sarokban. Kimondatlanul is felméri, mit mondhat el mindabból, ami benne van. Kimozdítom a helyzetből. Olyan gyakorlatokat kap, amelyek összerendezik, ellazítják, amelyek megtanítják kimozdulni a félelmetes helyzetből. Itt nem kell megfelelni.

Előkerülnek a babzsákok, a színek, az általam készített anyagok, fonalak és mesélni kezd. Felszínesnek tűnő iskolai történetek mögött szeméből olvasva tudom, sokkal több van benne. Nem érzi jól magát, teste megfeszül, ujjai elfehérednek, ahogy ökölbe szorítja. Hangja nem árul el semmit, de tudja, hogy tudom. Hiszen ezért jött. Letenni a terhet, elmondani kimondatlanul is, megosztani mindazt, ami benne van. Bólintok. Már tudom miben kell segítenem. Híd leszek a belső világa és az iskola között. Stabil, erős, kiegyensúlyozott híd, amin átkelve felfedezheti a betűk, a számok, mondókák és versek világát. Fogom a kezét, egyensúlyt gyakorlunk. Tudja, hogy megtartom, bármi is történjék. Végigmegy rajta. Újra és újra. Egyedül is. Saját világából épít hidat az új, ismeretlen világba. Elégedetten kacag, amikor sikerül. Ott vagyok mellette, biztatóan rámosolygok.

Átfut egy gondolat az arcán. Nem lehetek vele mindig. Erősebben kapaszkodik belém, mint bármikor. Megtanítom, hogyan tudja megtartani magát minden helyzetben. Apró trükkök, varázsszavak, amelyek a mi titkunkat képezik. Magával viszi. Megölel és ebben minden benne van. Hálás vagyok neki, hogy ilyen bátor volt. Találkozunk még? Nem biztos. Mostmár tudja mit kell tennie, ha egyedül bátortalannak érzi magát.

Kategória: GyermekLanc | Szóljon hozzá most!