Az élet, mint olyan - Kineziológia - Varga Vivien Lilla - Page 5 of 12 -

Foglalj időpontot +36 30 480-3997

Kövess

Hogyan segítsük otthon gyermekünk?

Van néhány alapelv, melyet érdemes otthon is használnunk, ha segíteni szeretnénk gyermekünk fejlődését.

1. Játékosság

Nagyon fontos, hogy megőrizzük minden feladat játékos jellegét, a gyermek természetes kíváncsiságát. A játék a gyermek természetes közege. Az ő fantáziavilága által ezernyi lehetőségünk nyílik kreativitását fejleszteni, aminek később az olvasásnál nagyon fontos szerepe lesz, hiszen az olvasottakat képekben építi fel, elképzeli, ahogy azt mondani szokás. Mit tehetünk például egy rumlis szobával? Tekinthetünk rá úgy, mint egy csatamező, ahol át kell jutnunk hogy megszerezzük a kincset. Ha mindezt csukott szemmel tesszük, bizonyosan beleütközünk ebbe-abba. Azokat vissza kell tenni a helyére, amíg meg nem tisztul az út. Lehet akár memória játék. Amíg észre nem veszi mit mozdítottunk el a szobájából és tettünk a helyére, addig folytatnia kell a tanulást. Csak a kreativitásunkon múlik, hogy benne tudjuk-e tartani őt a játékban.

2.Rendszeresség

A kisebb gyermekek életében mindent a tágasság és a végtelen ölel fel. Ebben a napi ritmus segít nekik eligazodni. Fontos számukra a rendszeresség, hogy egy adott tevékenységet ismételjenek, újra és újra megtapasztalva azt testük és érzekeik által. Csempésszünk azonos időkben hasonló vagy azonos tevékenységeket az életükbe, akár az étkezéseinkben megjelenítve a hét napjait. Lehet egy délután a finom kézzel végzett játéké, egy másik a kinti, természetközeli kerti munkálatoké. Minden Agytorna gyakorlatot, újonnan nyert információt érdemes ismételni, beépíteni a hétköznapok rendszerébe.

3.Mozgás által tapasztalások

A gyerekek egészen sokáig mindent a testükkel tapasztalnak. Legkönnyebb így mindent mozgáson keresztül átadni nekik. Tudom, hogy vannak olyan tevékenységek, amikhez ke kell ülni, de ezt megelőzheti egy fogócska, egy egyensúly gyakorlat, vagy hullahoppozás. Nagyon fontos, hogy a később a lábukat el tudják vonatkoztatni a kéz mozdulataitól és írásképük ne legyen szaggatott. Miközben mozognak érdemes más agyi tevékenységeket is bekapcsolnunk. Ugrálás közben ismételheti az ABC-t, vagy lejárhatja lábaival a tanult mondóka, vers ritmusát.

4.Lelkesedés

A mi lelkesedésünk a játékok vagy éppen a fejlesztés iránt átragad a gyerekre is. Ha nem vesszük komolyan a játékait vagy a gyakorlatokat, ő sem fogja. A gyermeki lét tele van lelkesedéssel, nyitottsággal, nekünk felnőtteknek az a dolgunk, hogy ezt fenntartsuk. Nem kell mást tennünk, csak jelen lennünk és engednünk hogy bevonjon játékaiba.

5.Sikerélmény

A siker minket is további cselekvésre késztet, a kudarc elrettent. Úgy kell összeállítani az otthoni tevékenységeket, gyakorlásokat, hogy mindig legyen sikerélménye. Ehhez elengedhetetlen a fokozatosság elve. Mindig annyival egészítem ki a napját, az otthoni teendőit, hogy maradjon ideje az általa kedvelt játékokra is. Ha nincs sikere az iskolában a betűkkel, számokkal, otthon van lehetőség rá, hogy azokat ne csak olvassák, hanem írják le, vágják ki papírból, formázzák meg gyurmából, öntsék ki gipszből, hímezzék fel a párnahuzatra, építsék meg legóból, süssék meg süteményként. Rakosgassák, pakolják, tapogassák, őket, a süteményt kóstolják meg, beszéljék meg, milyen az illata. A lényeg, hogy minél több tapasztalatot, élményt szerezhessen gyermeke.

Kategória: Agytorna | Szóljon hozzá most!

Értem..de vajon tényleg?

Amikor valakivel összhangban vagy, egyszer csak azt veszed észre, hogy szinte ugyanaz a testtartásotok, hiszen egy olyan belső folyamat zajlik bennetek, melynek során a másikat érzelmileg tökéletesen eléred, ösztönösen rátalálsz és szinkronba kerülsz vele. Interakcióban vagytok, összhangban mozdultok, mint a szerelmesek, akik szinte eggyé válnak. Rapport kiépítésének neveztük ezt tanulmányaim során, de egyre többször találkozom vele pszichológiai szakírások kapcsán.

Rengeteg párkapcsolati félreértés megelőzhető lenne, ha tudnánk igazán hallani és hallgatni. Az egymásra hangolódás varázslatos folyamat, ami akkor tud megtörténni, ha az egyik beszél, a másik hallgat. Amikor az egyik valamit mond, és a másik szinte kiüríti az elméjét és csak a másikra figyel, akkor érzelmileg egy sokkal mélyebb megértés tud megszületni. Nem csak párkapcsolatban, de bármilyen kapcsolódásban sokat segíthet ez a módszer, hiszen lehet, sőt valójában biztos, hogy a másik nem azt várja hogy a problémáját megold, hanem hogy teljes, őszinte tiszta figyelemmel légy vele. Értsd meg a legbelsőjét. Amikor az indulatok kimondása után hangja elcsendesül, légzése megnyugszik, akkor tudd, hogy jól csináltad!

Sokszor tapasztalom önmagamon, hogy egy-egy beszélgetés során ugyanazt a problémakört boncolgatom több irányból, újra és újra elmondva felháborodásomat..A kör megy, de senki nem figyel, így úgy érzem mivel nem értették még eléggé mit érzek, mennyi minden mozdult meg bennem, próbálom más szemszögekből egyre erőteljesebben tudatni érzéseimet. Aztán kapcsolok. Hát persze. Még nem tudják milyen az értő figyelem, a csend, mely nem zavaró, hanem megnyugatatóan hat a testre, lélekre egyaránt.

Tanítsuk meg egymást hallani, igazán két füllel jelen lenni, két szemmel figyelni és egymásra hangolódni, mert így akár otthoni terekben is sokat tehetünk egymásért, a családi békéért.

Ha tetszett, olvass tovább az Asszertív kommunikációról a mindennapokban!

Kategória: Kineziológia | Szóljon hozzá most!

Konfrontáció – félsz tőle vagy vágyod?

Természetes, hogy konfliktusok közepette zajlik az emberi élet, mert a konfliktusnélküliség egyben kommunikációnélküliséget, kapcsolatnélküliséget jelent. Tulajdonképpen a konfliktus az, mely segíti fejlődésünket. Szerencsére vagy nem éppen, de épp ott tudunk a legtöbbet segíteni, ahol a lelki sebeket okoztuk: a kapcsolódásban.

Tudom, hogy minden konfliktusban újabb és újabb sérüléseket tehetünk magunkévá. Vannak apró, súlytalannak tűnő sérülések, de ha sokszor ismétlődnek, kiderül róluk, hogy nem is olyan jelentéktelenek. Ha valami nem megy, aztán a következő alkalommal sem sikerül és újra-újra belebukunk, akkor ezek a kudarcok összeadódnak. Egy láncolatot képezve, sok kicsi sokra megy elvével szinte mélyen beépítjük, hogy ” Csak arra ne!” Ahol ily módon traumatizálódtunk, azon helyek érzékenyebbé váltak, pont úgy, mint amikor beütjük a kislábujjunkat és fokozottan figyelünk rá, nehogy újra megtörténjen. Így próbálja a tudatalatti törölni a fájdalmas úthoz, személyhez kapcsolódó képeket, elérve hogy a végén már nem is lássuk az oda vezető utat, sőt már gyermekeinknek se tudjuk megmutatni. Kerülni kezdjük, elfelejtjük, hogy arra valaha volt út, lehetőség, kapcsolódás, hit és bizalom.

Sokszor halottam az Önismereti úton haladóktól, hogy ” Ahol a fájdalom, a félelem, a konfrontáció, arra az út.” Mennyire igaz. Amennyire elkerüljük akár a régi sebesüléseink helyét, vigyázva nehogy felszakadjon a seb, ahogy nem merünk nemet mondani, nehogy kiderüljön hogy nem is szeretnek, úgy ragaszkodunk a régi sebekhez. Éldegélhetünk félhomályban, langyos állóvízben de vajon mi lenne, ha pont arra indulnánk el, amerre a legnehezebbnek tűnik?

A tapasztalatom az, hogy arra vannak az igazi elfeledett kincsek, barátok, segítők. A legnagyobb tanítások. Hát menj és ne kerüld a konfliktusokat, mert ez is, mint minden kommunikáció és kapcsolat Rólad mesél. Nem érdemes kihagyni, hiszen ez is TE vagy! Tulajdonképpen még segít is, hogy újra láss, akár generációsan hozott félelmeket, mintákat, hogy megértsd életed mozgatórugóit – mikor, hol és miért nem mertél kiállni magadért vagy miért ez az út volt az egyetlen, amit otthon láttál.

Ahhoz, hogy őszintén tudj kapcsolatba kerülni önmagaddal és másokkal, meg kell élned a bátorságpróbákat, szembe kell nézned védelmezett, fájó részeiddel és ki kell állnod magadért a legnehezebb időszakokban is. Ott nyílik, ahol zárul. Kapcsolati sebeket, melyeket a sok konfliktushoz kötsz éppen a kinyílásban és újrakapcsolódásban tudsz gyógyítani.

Forrás: Bagdy Emőke előadás

Kategória: Mindennapok | Szóljon hozzá most!

Érzelmeink útján

Testünk minden sejtje részt vesz az úgynevezett érzelemmolekulák fogadásában. Ezek fogadják be az egyes érzelmi – indulati állapotokra jellemző hormonkoktélokat, hogy a befogadást követően elönthessen bennünket egy-egy érzés vagy indulat. Az egész test részt vesz hálózatos módon az érzelmi állapotok megélésében, és ez a teljesség vesz részt minden működészavarban is. Candace Pert álal felderített pszichoszomatikus hálózat, azaz a test-elme koncepció mondja ki, hogy a szervezet egésze egy összefüggő, kommunikációs láncolatot takar. Tested egésze érez!

Tudatunk „küszöbe” alatt hatalmas mennyiségű érzelmileg színezett információcsere zajlik, amelynek zöme soha nem tudatosodik. Ennek megfelelően az emlékezet sem csupán az agyhoz kapcsolt, hiszen a memória rögzülése receptorszinten zajlik, a TESTELMÉBEN tárolódik. Ennek bizonyításáért Erik Kandel pszichoanalitikus érdeklődésű neurobiológus 2000-ben Nobel díjat is kapott.

Van, hogy egy adott érzelmet, helyzetet el akarsz felejteni, kitolod a felidézhető emlékezeti tartományból, de ezzel együtt a feszültség sajnos ott munkálkodik benned tovább és keresi az utat, hogy kifejezésre juttasd. Gyakori eset, hogy elszólásban mégiscsak utat tör magának és sokszor kellemetlen helyzetbe juttatja azt, aki elfeledte.

Az érzések mentén ásunk a TEK tanácsadás és a Theta Healing konzultáció során is, a feszültség gyökerét feltárva, azt kioldva a test mezejéből. Az érzelmi stresszoldás lehetővé teszi, hogy a felhalmozott negatív tapasztalások helyett új utakat válassz, és tudatosítva érzelmeid szabadon élhesd meg önmagad!

Kategória: Kineziológia | Szóljon hozzá most!

Ki vagyok én?

Az önismerettel kapcsolatban sajnos még mindig nagyon sok a tévedés..”Ugyan, én már jól ismerem magam..” – hallom a konzultációk során. Ez azonban tévedés, hiszen mindannyiunk életében vannak olyan pillanatok, amikor egészen másként viselkedünk, mint ahogy szoktunk vagy akár terveztük. Ilyenkor szembesülünk hogy van, hogy saját magunkat is megtévesztjük. Hiszen semmi nincs kőbe vésve.

A genetikáról sokan tartják, hogy elrendez, de ilyenkor elfeledkezünk arról, hogy a genetika csupán lehetőség, melyek vagy kibontakoztatásra kerülnek, vagy nem. Hatalmas génkészlettel jövünk a világra, a kérdés csupán aktiváljuk-e. Amikor egy gén kinyílna, akkor olyan mint egy virág, mely várja hogy beporozzák. Várja az ingert, hogy kifejeződhessen az életünkben. Ha nem érkezik meg a kulcsinger az adott gén megfelelő időszakában, bezárul, lezárul. Olyan mintha aludna. Ezért nem tud egy gyermek , aki el volt zárva az emberi szótól, később megtanulni folyékonyan beszélni.

Az Én képünk az első pár évünk után erőteljesen újrarendeződik kamaszkorban. A szülő sokszor nem érti, hogy mire fel ez a nagy tiltakozás minden kérés és felszólítás ellen, azonban a gyermek  kényszerítve érzi magát arra, hogy a sok nemet mondással önmagát a szülőtől érzelmi távolságba helyezze el, így felnőtté válva, helyet adva Önmagának. Az én cselekvéses tapasztalati bizonyosság, azaz:  kicsi koromban az vagyok, amit meg tudok csinálni. Serdülőkorban az vagyok, amit el tudok képzelni, ez az álmodozás időszaka. Amit el tudok képzelni, annak a megvalósítása felé már tudok lépéseket tenni, ismerem az utat, vannak lehetőségeim. A serdülő énképében viszont először csak az szerepel, milyen NEM szeretne lenni. Eltávolodik a szülőtől, kritizálja, úgy tesz mintha nem is ismernék egymást, miközben megteremti azt az űrt, melyet majd ki tud tölteni saját személyiségével.

Segítsük őt azzal, hogy nem vesszük magunkra a lázadásának miértjét és meghagyva a kereteket biztosítjuk számára a biztonságot melybe visszatérhet. Mert valljuk be nem egyszerű kérdés azt kutatni: ” Ki vagyok én.”

Kategória: Kineziológia | Szóljon hozzá most!

Játék a tanulás

Minden, de minden a dolgok megértése érdekében történik legyen az gyakorlat, játék vagy akár előadás. Eddigi gyakorlatomat összegezve egyfajta spirális ismétlődés figyelhető meg a képességfejlesztő órakon.

Az egyik forma a gyakorlat. A valósággal való egyszeri vagy ismételt találkozás, közvetlen tapasztalatszerzés, amikor tudatos elhatározással, külső vagy belső késztetésre válaszolva kutatom, hogy milyen a világ, s hogy milyen az, amikor benne mozdulok, teret nyerek, fogok és érzékelem azt.

A másik forma a játék. Hangsúlyozott eleme a saját elhatározásból történő részvétel és persze az öröm és az ismétlés. A gyakorlat és a játék sűrűn keresztezik egymás útját, ahogy ezt naponta tapasztaljuk a mindennapok játékai során.
“A Játék másik öröme a saját elhatározásból ered, vagyis abból, hogy mindenki saját kedve szerint vesz részt benne. Ez a szabad elhatározás az előnyös tulajdonságok csúcspontja, örül neki az ember, s mindenhol jelentős dolgokban, játékokban érvényre juttatja. Érthető, hogy sehol sem játszanak kényszerrel, mivel ha a játékot kényszerítjük, nem származik belőle öröm, csak szenvedés, mint ahogyan más téren is, ha az ember akarata ellenére cselekszik. ” Comenius

A testmozgás és a tanulás egymást kiegészítő módon hatnak: az első új őssejteket hoz létre, a második pedig megnöveli az élettartamukat tudjuk meg 1995-ben végzett kutatásokból hála Gage és munkatársainak. Milyen jó, hogy ma már ismert a módszer, miszerint lehet játékosan tanulni, méghozzá az Agytornával! A könnyed, játékos mozdulatok megőrizték a játékra vonatkozó öröm jelenlétét, ugyanakkor olyan képességfejlesztő mozdulatokkal vonja be a tanulást segítő mozgásba a gyerekeket, hogy öröm nézni!

Gyertek, próbáljátok ki!

Kategória: Agytorna | Szóljon hozzá most!

Te hogyan kommunikálsz?

A kommunikáció információk közlését vagy cseréjét jelenti, valamilyen jelrendszer alapján. Az interakció általában két vagy több személy között történik, a tekintetváltástól egészen a verekedésig. Bizonyára mindannyian voltunk már tanúi vagy éppen részesei olyan szituációnak, melyek a kommunikáció kudarca jellemzett. Leggyakoribb példája ennek a szülő-gyermek párbeszéd, mely inkább áldialógus, melyben az egyik fél “parancsokat” oszt vagy éppen hallgat míg a másik visszautasít, esetleg visszabeszél és már csapja is az ajtót.

“Az ilyen kommunikáció tragédiája nem a szeretetnek, hanem a kölcsönös megbecsülésnek, nem az intelligenciának, hanem bizonyos készségeknek a hiánya” Haim Ginott

Hogy el tudjunk fogadni másokat, önmagunkról és a másikról nyert benyomásokat kell pontosítani, esetekben kimondani. Ehhez önismeret, kíváncsiság, beleélésnek a képessége szükséges és az sem hátrány, ha az ember lány ismeri az erőszakmentes kommunikációt, ne adj isten az asszertív kommunikáció lényegét és alapját. A META modellel pedig akár saját kommunikációs technikánkat is fejleszhetjük, tudatosan kerülve az általánosításokat, gondolatolvasó mondatokat.

“Sosem viszed le a szemetet!” – hallattam sokszor elégedetlenségem. De tényleg sosem? Volt már rá példa hogy levitte..persze. Akkor ez mégsem teljesen korrekt így. Mit szeretnék helyette kifejezni? Hogy szeretném ha többet segítene? Fáj a hátam és jó lenne ha levinné a szemetet ezzel is kifejezve mennyire figyelmes? Mi van tulajdonképpen az elégedetlenségem mögött?

Ahhoz persze hogy ezeket a “jól bevált” mondatokat kiirtsuk a napi szóhasználatból, tudatosan kell figyelnünk mit gondolunk és mit mondunk ki akár magunknak, akár másoknak. Mert az erőszakmentes kommunikáció kijár önmagunk számára is.

Gyermekeink a családon belül tanulnak meg beszélni, használják a megszokott fordulatokat, szlogeneket. Testbeszédünk mellett a folyékony anyanyelvet is velünk és általunk sajátítják el. Megéri a figyelmet, extra perceket, hogy átgondoljuk mit is és hogyan szeretnék elérni.

Itt többet olvashatsz az Asszertív kommunikációról.

Kategória: Kineziológia | Szóljon hozzá most!

A SzErETet

A szív terébe csak a MI terén át jutunk. A sziv nincs szétválasztva, benne nincs kettősség sem kétség abban, hogy szeretni és szeretetet áramoltatni jöttünk. A szív adja a dallamot, a lélek dallamát melyre a testünk táncot lejt. Régen talán még tudták, hogy a szeretet az egyetlen út, mely a fejlődést szolgálja, mind egyéni mind közösségi szinten. Mert a szívemet nyitom és ha nyitva is sikerül tartanom, akkor beszélhetek önszeretetről, mely egy feltétel nélküli elfogadásban nyilvánul meg. Amikor sikerül önmagamban a szív terében nyugalomra lelnem akkor szívemből tudok szólni hozzád is. Látom és szeretem azt, amilyen vagy, légy bármilyen. Így sokkal könyedebben kapcsolódunk, érzékeljük a másikat. Együtt – szeretetben.

Mert ha semmi mást nem kérhetnék, ebből az egyből nem engednék. A szeretet ETET, ÉLTET. Oda együtt indulunk, enélkül minden elveszti ragyogását.

“Jól csak a szívévél lát az ember. Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan.” – tanítja a Kis herceg. Sokáig azt hittük, hogy gondolkodásunk központja, kizárólagos helye az agy. A legújabb kutatások azonban rácáfolnak erre. Úgy tűnik, sok esetben a szív hamarabb érzékel bizonyos érzékszervi információkat, s ő továbbítja azokat az agynak. A gondolataid így csupán véglegesítik szíved választását, ha kettejük között egyensúly és kommunikáció van. Egyéb esetekben kettősség, hol a fej, hol a szív nyer.

Hogyan hallgass hát szívedre? Emlékszel még, milyen volt amikor nem gondolataid, hanem szíved határozták meg merre mész? Keresd meg a legutóbbi öröm emlékét és figyeld meg: Hogyan és miként vagy jelen ott abban a pillanatban, amikor szíved ünnepel. Az a TE utad.

Legyen életed szíve szándéka szerint. Szeress, ölelj, nevess!

Kategória: Mindennapok | Szóljon hozzá most!

Mit tud az, aki “tud”?

Elsősorban változni és változtatni tud. A ránk maradt szövegek helyzetei szerint sem élet, sem halál esélye em töltötte el olyan rettegő izgalommal őseinket, mint az átváltozás, az alakváltás lehetősége. A metamorfózis persze nem csak a magyar néphit alakjaira jellemző persze. Aki születik, hát születik. S aki megszületik, az biztosan meghal. De átváltozni nem biztos, hogy képes.

A keleti kultúrák az állandóság és a változás gyönyörű egyensúlyára koncentrálnak. Európai kultúránkban ez a gondolat nincs köznapi használatra kidolgozva, de központi helyen áll benne az a nézet, hogy csak a szenvedések tanítják meg az embert arra, amit tudni érdemes.

Kérdésem csupán annyi hozzád: Te tudsz? Tudsz változni, használni minden minőséged annak megfelelő helyén és idején?

Aktívan él bennem minden emlék, minden ÉN az emlékezet mezsgyéjén. Ahogy változtam és váltottam helyzetet, képet, nézőpontot, ruhát, barátot, könyveket…

Változtam már házi sárkányból szelíd báránnyá.. Remegő hangú felelőből, szép hangú előadóvá.. De amit a legjobban szeretek: A bennem élő személyiségeim váltani. Hiszen él bennem kíváncsi, aktív, szeleburdi gyermeki én, aki kacag és nevet és bizalommal adja tovább az öröm forrását.. Ugyanígy vagyok vágyakkal teli, tűzzel bánni tudó, szenvedélyes nő.. Gondoskodó anya, aki meghallgat, megvigasztal és figyel Rád. Bennem él a bölcs asszony is, aki egyetlen mondatával lavinákat mozgat és engedi hogy mellette tapasztalj… Egyik sem rossz és egyik sem jobb mint a másik.
Vannak és ha engeded akkor benned és általad nyílnak ki. Mert ha tudsz, igazán, akkor képes vagy váltani.

Gyere és szenvedés misztériumok helyett válts velem szemléletet és nézz magadra mint örökké megújulni, változni tudó forrás. Mindezt mozgással kísérve tapasztalhatod meg augusztusban és októberben induló tanfolyamokon.

Női ErőForrás Aktiváló Mozgás Meditáció 4+12 alkalmas tanfolyam az országban több helyszínen!

Kategória: NEF | Szóljon hozzá most!

Lateralitás kialakulásának fontossága a tanulásban

A laterális dominancia az egyik oldali szemünk, kezünk, fülünk, lábunk használatának az előnyben részesítése, az egyik oldali szerv jobb teljesítménye, gyorsabb reakciója, nagyobb ügyessége. A dominancia kialakulásakor az erősebben használt oldalon – a gyakoribb kinesztetikus ingerek miatt – erősebb izomtónus lép fel, amely hozzásegíti a gyermeket a jobb és baloldal megkülönböztetéséhez. Ha az egyik oldali ingertúlsúly hiányzik, nehezebben tanulja meg a gyermek a térben, a síkban és saját testén a jobb és bal oldalak megkülönböztetését.

A laterális dominancia kialakulása egy nagyon hosszú folyamat, amiben sok-sok megtorpanás figyelhető meg.  A gyerekek többségénél megfigyehető, hogy a végtagok és érzékszervek esetében nem mindig esik ugyanarra az oldalra a dominancia, vagyis a vezető szerep, illetve ez nem alakul ki stabilan az iskolakezdés idejére. Sok gyermeknél csak 8-9 éves korban válik biztossá ez a “kiválasztódás”.

A dominancia zavara miatt nincs a tájékozódásban viszonyítási pont, akadályozott lesz a téri orientáció. Tanulásban akadályozott tanulóknál előfordulhat túlzott motoros aktivitás, vagy éppen gátoltság, lassúság. (Hámori, 2005).

Mi lehet a jele a bizonytalan dominanciának?

Mozgásban: nem tudnak jól utánozni és nem tudnak önállóan öltözni. A mozgástervezet szétesik, nem tudnak sorrendben és időben összerendezni.
Írásban: A jól leírt betűket rosszul kapcsolják össze, a betűalakítás helytelen irányú. A sorokat hibásan vezetik, nem érzékelik a margót, a betűket hibás sorrendben írják le.
Testsémában: nem képesek saját testük jobb és bal oldalát megkülönböztetni. „Elhanyagolják” az egyik testfelét, nem alakul ki a szilárd testséma. Nem tudják önmagukhoz viszonyítva, merre van a fent-lent, előre-hátra- jobbra-balra.
Téri tájékozódásban: a háromdimenziós térben nehézséget okoz a téri helyzetek megítélése, egy adott tárgy térbeli elhelyezkedésének szóbeli meghatározása.

Hogyan segíthetsz gyermekednek?

Az Agytorna gyakorlatai többek között a Lateralitás, Központosítás és Fókuszálás dimenzióiban dolgoznak. Az Észkerék kapcsoló Agytorna játékos gyakorlataival a gyerekek képessé válnak arra, hogy figyelmüket hosszabb ideig összpontosítsák, gondolataikat kifejezzék, és felismerjék saját, megismételhetetlen személyiségüket. Örömmel  elsajátítva az agytorna segítségével azokat a képességeket, amelyek az iskolai tanuláshoz elengedhetetlenül szükségesek.

Szeptembertől minden héten Agytorna Miskolc-Diósgyőrben és Budapesten a 3. kerületben!

Kategória: Agytorna | Szóljon hozzá most!